Handig om te weten

Locatie: Teutenzaal
Dorpsstraat 55, Borkel & Schaft
Entree: Gratis

Als organiserend comité van het ‘EMOS DANCE EVENT’ mogen wij op 25 januari 2020 het startschot geven voor het eerste concert van ons jubileumjaar. 100 jaar, dat is nogal wat!

Wij hebben met plezier aangeboden om de organisatie te regelen en na wat strubbelingen qua bezetting, zijn we van start gegaan.

Dat het een concert met verschillende dansstijlen moest worden, was al snel duidelijk voor ons. Gebruikmakend van al bestaande contacten, was dat niet de moeilijkste opgave. Ballroom, Latin, Irish Dance en ook Hiphop zullen voorbijkomen tijdens het ‘EMOS DANCE EVENT’. We hebben ons flink verdiept in het uitzoeken van de muziek omdat het aanbod voor een fanfare kleiner is dan bijvoorbeeld voor een harmonie.

Daarbij moesten we ook rekening houden met de moeilijkheidsgraad van de partijen, zodat iedereen enthousiast was om de stukken te spelen en natuurlijk moest ook de drumband zijn ‘slagje’ kunnen slaan. Wij vonden dit een erg leuk onderdeel van de organisatie en zijn tevreden over de leuke en herkenbare melodieën die we hebben gevonden.

Omdat we allemaal erg druk zijn, was het plannen van vergaderingen een redelijk grote uitdaging. We maakten van de nood een deugd en hielden de vergaderingen meestal voor of na de repetitie van de drumband aan de bar van de Teutenzaal.

Eens in de zoveel tijd kwamen alle werkgroepen en het dagelijks bestuur van emos samen in de zogeheten ‘kartrekkersbijeenkomsten’. Op deze manier hielden de groepen elkaar op de hoogte van de voortgang van elk evenement. Ook deze vergaderingen bezochten we met zoveel mogelijk leden van onze groep. Gelukkig hebben we er allemaal heel veel plezier in en we hopen dan ook op een mooie aftrap van het 100-jarig emos-jubileum met een spetterend ‘EMOS DANCE EVENT’.

Er moet zeker geproost worden op ons 100-jarig bestaan en wij hopen natuurlijk dat iedereen er bij zal zijn. Dus graag tot ziens op zaterdag 25 januari 2020!

Organisatie  ‘EMOS DANCE EVENT’

Annet, Jan, Maartje, Rian en Rik